Ik zie een (alarm)melding op mijn pelletkachel

Wat te doen bij de melding 'DEP SIC FAIL'?

De pelletmotor draait niet meer omdat stroom is onderbroken.

Wat te doen bij de melding 'COOL FIRE'?

Deze melding geeft de pelletkachel weer wanneer er een stoom onderbreking is geweest terwijl de kachel in bedrijf was.

Wat te doen bij de melding 'FAN FAIL' ?

De uitlaatgasventilator kan niet de vooraf ingestelde snelheid behalen of vasthouden

Wat te doen bij de melding 'NO FIRE'?

De melding No Fire geeft de pelletkachel weer wanneer deze tijdens het branden uitgaat.

Wat te doen bij de melding 'SERV'?

Kachel toe is aan een onderhoudsbeurt.

Wat te doen bij de melding 'COCL FAIL'?

Vijzelmotor behaald de vooraf ingestelde snelheid niet

Wat te doen bij de melding 'NO ACC'?

Kachel geeft alarm tijdens opstart

Wat te doen bij 'Alarm 02 - Probe Exhaust'?

De uitlaatgassensor geeft geen waardes door of meet niets

Wat te doen bij 'Alarm 03 - Hot Exhaust'?

Zodra de uitlaatgassen boven de 190°C komen dan gaat de kachel in alarm en vervolgens in de stopcyclus. Laat de kachel eerst zijn volledige cyclus uitdraaien.

Wat te doen bij 'Alarm 04 - Fan Failure'?

Deze foutmelding treedt op als de snelheid van de uitlaatgasventilator niet de vooraf ingestelde snelheid behaald of kan vasthouden

Wat te doen bij 'Alarm 05 - Geen ontsteking'?

De melding wordt gegeven wanneer de uitlaatgastemperatuur niet binnen de vooraf ingestelde tijd de ingestelde uitlaatgastemperatuur bereikt.

Wat te doen bij 'Alarm 06 - Geen Vuur'?

Deze melding geeft de pelletkachel weer wanneer deze tijdens het branden uitgaat. De melding wordt gegeven wanneer de uitlaatgastemperatuur in bedrijf onder de 60°C daalt.

Wat te doen bij 'Alarm 07 - Over Temp'?

Zodra de elektronica te warm wordt dan gaat de kachel in alarm en vervolgens in de stopcyclus. Op het display verschijnt “Hot Card”. Laat de kachel eerst zijn volledige cyclus uitdraaien.

Wat te doen bij 'Alarm 08 - Failure Depress'?

Deze melding wordt gegeven wanneer er een probleem is met de druk in de kachel. Het gegeven alarm kan veroorzaakt worden doordat een drukschakelaar geen contact maakt, of doordat het rookgasafvoerkanaal is verstopt.